MR

Medezeggenschap

Ouders en medewerkers van Ter Cleeff hebben recht op medezeggenschap. Dat is wettelijk geregeld via een medezeggenschapsraad (MR), waarin ouders en medewerkers worden vertegenwoordigd door een kleine afvaardiging. Zij worden na een verkiezingsronde in principe aangesteld voor een periode van vier jaar. De MR heeft een adviserende rol en heeft ook instemmingsrecht op onder meer onderwijskundige doelstellingen. In het gehele proces heeft de MR regelmatig overleg met de schooldirectie.

De cultuur van de MR bij Ter Cleeff kenmerkt zich door een actieve, kritische en constructieve houding, waarbij we graag een klankbord willen zijn voor de directie. Daarom staan we altijd open voor vragen en ideeën van ouders, medewerkers en leerlingen van Ter Cleeff. Die zullen we altijd serieus behandelen en desgewenst op de agenda zetten voor een vervolg.

De leden van de MR stellen zich hieronder graag aan u voor:

Hylke Jan Kingma

Mijn naam is Hylke Jan Kingma. Ik ben de vader van Lucas (4b in 2021) en Willemijn (3a). In het dagelijks leven ben ik als ziekenhuisapotheker werkzaam in het Spaarne Gasthuis. Ik houd me voor een groot deel van de tijd bezig met medicatieveiligheid en overdracht van medicatie-informatie. Wij wonen nu 10 jaar in het Kleverpark en zien de wijk zich meer en meer ontwikkelen als kinderrijke buurt met Ter Cleeff als school voor velen. Ik hoop een bijdrage te kunnen leveren aan verdere ontwikkeling van de school met aandacht voor een veilige, stimulerende en motiverende omgeving voor de kinderen en leerkrachten.

Hester Westerhof

Mijn naam is Hester Westerhof en ik heb twee kinderen op
Ter Cleeff, Giulia en Luc. Sinds 2014 woon ik, samen met mijn gezin, met veel plezier in Haarlem. Ik ben werkzaam als (digital) product developer en ontwikkel, op basis van klant- en marktonderzoek, digitale producten. Dit doe ik als freelancer voor verschillende bedrijven. Als MR-lid zet ik mij in om de belangen van de ouders en natuurlijk die van de kinderen van Ter Cleeff te behartigen. Daarnaast bouw ik graag mee aan een goede en prettige school waar leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Katinka Porck

Mijn naam is Katinka Porck en sinds 2014 werk ik op Ter Cleeff. Ik ben begonnen in groep 4, heb daarna een jaar groep 7 gedaan en werk nu in groep 1/2. Naast het lesgeven ben ik veel aan het fietsen, wandelen en ga ik elke week naar CrossFitt. Ik ben nieuw in de MR en ik vind het interessant om mee te kunnen denken over de verschillende onderwerpen.

Voordat ik op Ter Cleeff kwam werken heb ik meerdere lange reizen gemaakt. In 2009 ben ik voor vijf maanden naar Australië gegaan, en in 2011 ben ik naar Nieuw-Zeeland gegaan.

Charissa Sloote

Mijn naam is Charissa Sloote. Ik heb twee kinderen op ter Cleeff; Cato en Ole. Ik werk in een innovatieteam voor de gemeente Amsterdam. In dat team bekijken we (o.a) hoe technologische en sociale innovatie bij kan dragen aan stedelijke vraagstukken. Ik zit in de MR omdat ik het leuk vind om op een positieve manier mee te denken met de school over verschillende zaken. Ik vind het belangrijk dat de school oog heeft voor creativiteit, de maatschappij, de toekomst en de persoonlijke ontwikkeling van kinderen. Ik zou het mooi vinden als de kinderen op ter Cleeff daar ook actief mee bezig zijn naast alle cognitieve vakken.

Isolde van IJzendoorn

Mijn naam is Isolde van IJzendoorn, ik ben sinds 3 jaar werkzaam op Ter Cleeff. Opgegroeid in Santpoort-Noord en nu samenwonend in Haarlem. Op het moment werk ik met veel plezier in de kleuterbouw. De puurheid en creativiteit van de kinderen trekt mij enorm aan. Bij de kleuters vind ik het fijn dat er veel ruimte is voor veel muziek, toneel en ontdekkend leren. Zelf houd ik erg van zingen en muziek maken, dit doe ik onder andere wekelijks in een leuk koor in Amsterdam.

Een prettige sfeer, veiligheid en warmte vind ik heel belangrijk in een klas en op school. Dit hoop ik in de klas en met collega’s ook te realiseren. Graag zit ik in de MR, om mee te kunnen denken aan een positief klimaat op de school. Daarnaast wil ik graag leren welke keuzes een school moet maken en wat erbij komt kijken.

Annemarie van Beekum

Ik ben Annemarie van Beekum en werk inmiddels alweer een aantal jaren op Ter Cleeff. Ik heb in alle bouwen inmiddels gestaan en mijn steentje bijgedragen aan de ontwikkeling van de kinderen. Daaronder hoort nu ook mijn rol in de MR bij. Ik probeer een verbindende factor te zijn tussen de werkvloer, ouders, directie en bestuur.

Naast het lesgeven heb ik thuis 2 kinderen en een man, de kinderen hockeyen met veel plezier. Ik vind het leuk om betrokken te zijn bij mijn kinderen en hun sport. Ik coach/ begeleid elk seizoen 1 van mijn kinderen. Ik vind het heerlijk om buiten te zijn, zeilen in Friesland, skiën in de Alpen, mountainbike of wandelen in de duinen.

Marie-Anne Zuidhof

Mijn naam is Marie-Anne Zuidhof en ik ben een Groningse die ruim tien jaar geleden via Amsterdam in Haarlem is terechtgekomen. Ik woon hier met veel plezier met mijn partner en vier jongens, waarvan er drie op Ter Cleeff zitten. Ik werk als psycholoog in de zorg en daarnaast freelance als (wetenschaps)journalist voor diverse media. Mijn drijfveer om in de MR plaats te nemen, is vooral de mogelijkheid tot ouderparticipatie, wat mijn inziens een veel groter onderdeel zou mogen zijn in onderwijsland; je ontwikkelt de kinderen immers samen. Om die ontwikkeling ook op creatief vlak wat te stimuleren, ben ik bij Ter Cleeff gestart met het organiseren van naschoolse activiteiten, zoals theaterlessen, gitaarles, Spaans, schaken, programmeren, etc. Daarvoor vraag ik creatieve zzp’ers of ze op Ter Cleeff naschools een les willen verzorgen, tegen een redelijke vergoeding. Hopelijk kunnen die activiteiten met de huidige corona-versoepelingen weer snel plaatsvinden. Uiteraard zijn suggesties en/of hulp bij het organiseren van de naschoolse activiteiten welkom. Je kunt me aanspreken op het schoolplein of mijn gegevens opvragen bij adjunct-directeur Denise Weijers.

Tessa Moree

Mijn naam is Tessa Moree. Zelf woon ik in Velserbroek en woon daar met mijn partner en kat met veel plezier. Ik speel volleybal bij Spaarnestad en heb ook jaren training gegeven aan de jeugd. Voor ik op Ter Cleeff kwam heb ik een aantal jaren in het speciaal onderwijs gewerkt. Ik ben op Ter Cleeff begonnen in groep 7 en ben sindsdien al een paar jaar werkzaam in de groepen 3 en 4. Ook heb ik een rol in de MR. Naast het delen van wat er s peelt op school, probeer ik met een brede blik te kijken naar het effect van belangrijke zaken voor ouders, leerkrachten en kinderen.

Linda Wessels

Mijn naam is Linda Wessels en ik werk inmiddels geruime tijd op Ter Cleeff. Ik heb nog meegemaakt dat er een aparte ouderraad van de kleuterschool was en van de lagere school. Het instituut MR bestond toen nog niet. Er nam een aantal leerkrachten deel aan de ouderraadvergadering en op een gegeven moment participeerden ook ouders aan de teamvergadering. Dit gebeurde pas nadat het begrip “basisschool” was ontstaan. Ook toen merkte ik al dat het prettig was om in overleg met ouders te gaan. Door de tijd ontwikkelde de ouderparticipatie zich tot medezeggenschap en ontstond er een orgaan waarin ouder- en teamgeleding wat aantal betreft gelijkwaardig werd. Er was advies- en instemmingsrecht en de MR onderscheidde zich van de ouderraad. Het is zoeken geweest naar de invulling van beide raden. Ik kan mij vele vergaderingen herinneren over het vormgeven aan de MR, want ik heb vaker als leerkracht aan de MR deelgenomen. Hierbij ervaarde ik de samenwerking tussen ouders en team steeds als waardevol. Nu vind ik het interessant om vanuit de MR mee te kijken naar de laatste ontwikkelingen op onze school. Ik draag graag mijn steentje bij aan de missie om Ter Cleeff op te bouwen tot een school waar ouders en team samenwerken om onze leerlingen het onderwijs te kunnen bieden dat zij verdienen!